Kamis, 30 November 2017

7 Peluang Usaha bagi Mahasiswa



(English)

Business opportunities for students

Campus is a place for students to gain knowledge. But for students who are creative, as well as a place to study, the campus is also a place to learn to open a side business. It can even be used to pioneer a more serious business, as the beginning of a business that will be occupied after graduating college later. There are many facts that prove that the campus in addition to be a place to study course materials, also became the starting point of students to pioneer the business from scratch.

There are many business opportunities that can be attempted by students, whether businesses that require large capital or who do not need capital. Business students can be either an online business or a business that runs real. With the business that we live as a student it will deliver us to success in the future, with the record we must live with serious and spirit.


With the existence of business does not mean will disrupt our education, because the first goal is to run education well. Business and business is my side business, to fill my spare time.

As a student of course we want a side income, but sometimes we are confused bangaimana get it. for that I make a video about business opportunities suitable for students.




(Indonesia)
Peluang usaha bagi mahasiswa
Kampus merupakan tempat bagi mahasiswa untuk menimba ilmu. Namun bagi mahasiswa yang kreatif, selain sebagai tempat menimba ilmu, kampus juga menjadi tempat belajar membuka bisnis sampingan. Bahkan dapat digunakan untuk merintis bisnis yang lebih serius, sebagai awal dari bisnis yang akan ditekuni setelah lulus kuliah nantinya. Sudah banyak fakta yang membuktikan bahwa kampus selain menjadi tempat belajar materi kuliah, juga menjadi titik awal mahasiswa untuk merintis bisnis dari nol.
Ada banyak peluang bisnis yang dapat dicoba mahasiswa, baik bisnis yang membutuhkan modal besar maupun yang tidak memerlukan modal. Bisnis mahasiswa dapat berupa bisnis online maupun bisnis yang dijalankan secara nyata. Dengan bisnis yang kita jalani saat masih menjadi mahasiswa ini akan menghantarkan kita menuju kesuksesan dimasa yang akan datang, dengan catatan kita harus menjalaninya dengan serius dan semangat.
Dengan adanya bisnis bukan berarti akan menggangu pendidikan kita, karena tujuan pertamanya yaitu menjalankan pendidikan dengan baik. Usaha dan bisnis adalah usaha sampingan saya, untuk mengisi waktu luang.

Sebagai mahasiswa tentunya kita menginginkan adanya pemasukan sampingan, tapi kadang kita bingung bangaimana mendapatkannya. untuk itu saya membuat video tentang peluang usaha yang cocok untuk mahasiswa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar